Magamról

Oláh Marcell vagyok, 2021-ben szereztem pszichológus diplomát a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetében Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia specializáción. Egyetemi éveim alatt önkéntesként, több évig vezettem zeneterápiás csoportokat a Vadaskert Gyermekpszichiátrián, valamint a Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Intézetében. Diplomám megszerzése után több évig dolgoztam iskolapszichológusként, jelenleg a Semmelweis Egyetem Rehabilitációs Klinikáján dolgozom pszichológusként. Magánrendelésemen leginkább gyerekekkel foglalkozom, legfőbb eszközöm a DSZIT terápia, de igyekszem a kliensekhez igazodva relaxációs, imaginációs, művészet- és zeneterápiás elemeket is belecsempészni terápiás eszköztáramba. Úgy gondolom, a valódi segítség nem tuti tippekből vagy technikákból áll. Inkább közös gondolkodásra és játékra hívom a hozzám fordulókat, hogy együtt találjuk meg a számukra működő megoldásokat.

A pszichológusi hivatás mellett énekesként dolgozom a StEfrem énekegyüttesben. Az ISON kultúrnappaliban tartott gyermekfoglalkozásaimon a zene élményét és a terápiás keretet integrálom.

Munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.

Tanulmányaim

  • 2014-2018 Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet – Pszichológia BA
  • 2017-2018 Elte Bárczi Gusztáv Gyógypedai Kar – Személyiségfejlesztés komplex zeneterápiával tanfolyam
  • 2018-2021 Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet – Pszichológia MA (Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia specializáció)
  • 2021-2022 Dinamikus Szenzoros Integrációs terapeuta képzés
  • 2021-2022 Rajzvizsgálati Szaktanácsadó képzés (Rajzelemzési Intézet)

Munkatapasztalataim

  • 2018-2019 Zenés csoportok vezetése a Vadaskert Gyermekpszichiátrián
  • 2018-2021 Zenés csoportok vezetése a Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Intézetében
  • 2021-2022 Tököli Weöres Sándor Általános Iskola – iskolapszichológus
  • 2022-2023 Álmos Vezér Gimnázium, Pedagógiai Szakgimnázium és Általános Iskola – iskolapszichológus
  • 2023-óta SOTE Rehabilitációs Klinika

Szolgáltatások

DSZIT terápia

A DSZIT (Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia) egy olyan komplex módszer, melynek célja, hogy a gyermeknek lehetőséget biztosítson idegrendszeri éretlenségének és szenzoros feldolgozási problémáinak leküzdésére. A módszer Jane Ayres szenzoros integrációs elméletén alapul, aki a maga korában úttörő gondolatokat fogalmazott meg a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek terápiájával kapcsolatban.

Pszichológusként a DSZIT módszert alkalmazva lehetőségem van arra, hogy az esetleges idegrendszeri és szenzoros integrációs problémák minél alaposabb feltérképezése után segítsek a hozzám fordulóknak abban, hogy hogyan tudnak a legjobb viszonyban lenni a világgal, egymással (gyermek a szüleivel és társaival), valamint önmagukkal.

A DSZIT terápiáról bővebb információt a dszit.hu oldalon találhatnak.

Gyermekpszichológiai tanácsadás

A gyermekpszichológiai tanácsadás olyan támogató folyamat, amelyben a gyermek és a szülő egyaránt lehetőséget kap arra, hogy megértse a jelenlegi nehézségeket és megtalálja az ezekhez illő megoldásokat.

A cél nem diagnózis vagy terápia, hanem a gyermek érzelmi világának, megküzdési módjainak és kapcsolati mintáinak feltérképezése. A folyamat fontos résztvevője a szülő is, mint partner a változás elősegítésében.

  • Érzelmi nehézségek (szorongás, félelmek, feszültség).
  • Önbizalom és érzelemszabályozás.
  • Családi és kapcsolati helyzetek.
  • Serdülőkori kérdések.
  • Szülői konzultáció.

Kapcsolat

Bizalmukat előre is köszönöm!

Itt fog megjelenni a Google Térkép beágyazás (iframe).

Hogyan zajlik a közös munka?

1. Kapcsolatfelvétel: Bejelentkezésüket akár e-mailben, akár telefonon várom. Fontos, hogy akár szóban, akár írásban röviden elmondják, hogy mivel kapcsolatban szeretnének segítséget kérni.

2. Anamnézis, első interjú: Az első alkalom során csak a szülőkkel találkozom, ekkor átbeszéljük a problémát, valamint a gyermek eddigi életét, fejlődését.

3. Gyermekvizsgálat: Ezután néhány alkalommal a gyermekkel találkozom és szabadjáték, valamint különböző vizsgáló eljárások segítségével (rajztesztek, teljesítménytesztek, mozgásfelmérés) feltérképezem a jelenlévő nehézségeket, elmaradásokat és erősségeket.

4. Visszajelzés és további lépések: Egy visszajelző alkalmon megosztom tapasztalataimat a szülőkkel és közösen felállítjuk azokat a célokat, amiket a folyamat során szeretnénk elérni, valamint átbeszéljük, hogy milyen keretek között folyjon tovább a közös munka.

Írások

Blogomat azért írom, hogy közérthető, mégis szakmailag megalapozott módon adjak át ismereteket, ezzel segítve az érdeklődőket a megfelelő módszer és szakember kiválasztásában. Fontos számomra, hogy az olvasó hiteles képet kapjon a pszichológiai munka valóságáról összetettségéről és szépségeiről. Célom nem a gyors tanácsadás, hanem a megértést támogató, hiteles tájékoztatás.

→ Tovább a blogra

  • A szenzoros feldolgozási zavar (SPD)

    A szenzoros feldolgozási zavar (SPD)

    Vannak dolgok, amiknek nem tulajdonítunk különösebb jelentőséget. Egy hideg járólap, egy hosszú nadrág, egy repülőgép kabinja vagy egy darabka főtt zöldség: apró, mindennapi dolgok, amelyek valakinél észrevétlenül elsimulnak, másnál viszont erős testi, érzelmi, olykor akár fiziológiai reakciókat váltanak ki. Nem is tudatosodik bennünk, hogy miközben mindennapjainkat éljük, érzékszerveinken kereszül mennyi inger érkezik hozzánk a külvilágból,

    Részletek

  • Milyen mozgásterápiás módszert válasszunk

    Milyen mozgásterápiás módszert válasszunk

    Ebben a cikkben szeretném kicsit körbejárni azokat a módszereket, amikkel a szülők Magyarországon a leggyakrabban találkoznak. Célom egyiknél sem a reklám, az állásfoglalás, írásommal csupán a kereső, kutató, egyszerre információ hiányban és túltengésben szenvedő szülőknek szeretnék segíteni. A bemutatott módszerekben – a DSZIT kivételével – nem vagyok jártas, írásomat eddigi tapasztalataimra és szakirodalmi utánaolvasásra alapozom.

    Részletek